onsdag 12 september 2012

Glogster

I fredags blev det äntligen klart med våra elevdatorer. Vi har 28 datorer på våra två klasser på huset. Man kan alltså ha i klassuppsättning eller 2 på 1 om vi delar. Det känns bra måste jag säga.
Idag har jag använt datorerna i fyran första gången. Vi började med att göra en glog på www.glogster.com
Edu-versionen kostar numer pengar. Jag fick tips på facebook att göra såhär istället:
Jag har ett konto och har där lagt upp gloggar med varje elevs namn. De går in på samma konto och redigerar i sin egen glogg. De kan ju gå in på någon annas, men det hoppas jag inte händer. Gör det det så får vi diskutera kring det. Det blev stor aktivitet iallafall. De lärde sig väldigt fort hur de skulle göra och lärde varandra små tips och knep. Sånt gillar jag. Vi gör klart dem imorgon på bildlektionen. :)

Idag har jag även fått en liten spännande film från en smålänning på Twitter, berättar mer när vi jobbat med det :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar