tisdag 22 maj 2012

Dagens aktiviteter

Idag har det varit fantastiskt väder och vi har varit ute mycket idag. Mattelektionen ägnades åt geometri utomhus. Vi letade vinklar och förminskade och förstorade. Det var intressant att se hur eleverna skulle omsätta de teoretiska kunskaperna till praktiska. Det var några som inte förstod, jag behöver gå igenom detta igen för att de ska förstå tror jag. Då kan jag koppla det till det praktiska vi har gjort. Det är inte många mattelektioner kvar men det måste jag hinna med.

Bildlektionen innehöll bilderboksanalys. Det är ett ganska stort avsnitt i det centrala innehållet som berör bildanalys. Vi har nosat på det genom reklam-, nyhets- samt bilderboksanalys. Eleverna får även göra en egen reklambild där de ska använda sig av det som vi lärt oss. Dock har de inte tyckt att det har varit så intressant att analysera, får fundera vidare på hur jag ska utveckla det. Hoppas på att de har fått med sig lite grann iallafall.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar