måndag 28 maj 2012

Det utökade kollegiet

Har ganska nyss insett hur mycket hjälp man kan få av det "utökade kollegiet". Ett uttryck som betyder alla de pedagoger som finns på nätet, twitter, facebook, bloggar osv. Pedagoger som frikostigt delar med sig av sina tankar, ideer, funderingar och tips. Jag brukar ofta fungera så att jag ser något, får ett tips och sedan drar hjärnan igång och funderar över hur jag kan använda det i min egen undervisning. Det blir fler pedagogiska diskussioner över nätet än vad vi hinner med på jobbet. Synd, jag gillar att diskutera pedagogik. Har insett att det är en av de delar som jag gillar mest mitt yrke. Få vara kreativ och komma på lösningar på problem.
Så ett tack helt enkelt till de pedagoger som tar sig tiden att hjälpa andra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar