måndag 2 juli 2012

Seminarium imorgon

Trots att det är semester och vi är lediga så kopplar jag inte riktigt bort jobbet. Nu kollar jag upp alla godbitar, funderar på vad vi ska ha för teman till hösten, läser trådar på forum osv. En av mina favoritbitar med läraryrket är att få planera undervisningen. Komma på teman, kolla upp vad i det centrala innehållet som ska vara med, fundera på arbetssätt osv. Anteckningarna i evernote blir bara längre och längre. Försöker även hänga med på twitter och framför allt Almedalen den här veckan. Såg att Lärarförbundet har frukostseminarium som verkar spännande imorgon. Itmamman som skrivit boken Digitala verktyg... som jag har beställt. Den borde ligga hemma på hallmattan och vänta på mig. Även Öpedagogen ska vara med. Vet inte om jag lyckas pricka in att se det direkt, men som tur är ligger det på lararkanalen.se så att man kan se det efteråt. Bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar