fredag 29 juni 2012

Fundering kring lärarbloggar

Jag har en fundering som jag haft ett tag. Jag tänker på alla de lärare som bloggar och frikostigt delar med sig av sin lärarvardag. (vilket jag är väldigt tacksam för!) Det man läser är självklart det som de vill skriva om, men jag undrar ändå om de någon gång har elever som de upplever som "jobbiga". Elever som stör, som inte vill göra det man erbjuder osv. Alltså jag undrar såhär: Förskönar man bilden när man bloggar eller är det helt enkelt så att de pedagoger som bloggar är så kompetenta att de får med alla elever på tåget och situationen med elever som stör inte uppstår?
Drar jag funderingen längre så undrar jag helt enkelt om jag kan förändra min undervisning så att jag får med mig alla elever alltid?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar