onsdag 15 augusti 2012

Fullmatad med info

Idag har återigen varit intensiv. Spenderat dagen på lärorIKT. Började med att lyssna på 2 lärare som arbetar med Google, formativ bedömning och Unikum. Spännande och intressant. Fortsatte sedan med att ha min första föreläsning om ikt-matte. Det blev sådär, först fanns inte sladd till projektorn, sedan var den sönder. Byte av lokal, nätet krånglade och youtube ville inte :) kände mig lite ostrukturerad dessutom. Det var skönt att veta att jag skulle ha det igen så att jag kunde rätta till det. Andra gången blev mycket bättre också. Sammanlagt var det nog ca 60-70 som var och lyssnade. Kul!
Jag var på en edcamp om digitala verktyg och tror att jag inspirerade några till att våga vara digitala. Smet sedan in på en föreläsning om Google apps. Vi har inte det än på skolan, men det verkar så smidigt så vi borde :) det var en bra föreläsning iallafall och det höjdes rejält av att en jätteduktig elev var med och visade :)

Har fått många tankar och idéer från dagen. Blir att ta med sig och fundera mer på. BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar