tisdag 14 augusti 2012

LärorIKT

Det är intensiva dagar just nu. Idag har jag hunnit sätta schemat, packa upp beställda saker, haft överlämningssamtal, lyssnat på EHT, beställt läromedel samt varit med en stund på dotterns förskoleinskolning. När jobbtiden slutade tog jag en sväng till Ikea och inhandlade 28(!) lådor som hängs på skötbord. Det kan verka mysko, men kommer nog bli väldigt bra :)
Våra elever har bord att sitta vid 2 och 2 och lådor som sitter 5 och 5 vid väggarna. Antagligen ganska vanlig klassrumsinredning. Det blir iallafall ganska stökigt varje gång det ska hämtas pennor, böcker osv. Nu har vi istället tänkt att skruva upp krokar så att lådorna kan hänga vid sidan av borden och där kan det ligga penna, sudd, planeringsbok osv. Vi tror att detta kan undanröja lite hinder för lärande :)

Imorgon är det dags för LärorIKT i vår kommun. En ikt-mässa för pedagoger. Jag ska vara med och föreläsa vilket ska bli jättekul. Jag ska berätta om hur jag använder ikt i matematik-undervisning. På kvällen här har jag förberett lite grann, lagt upp det jag ska visa osv. Har ingen aning om hur många som kommer. Det kan vara allt från 0-20 kan jag tänka mig. Nåväl, spännande iallafall :) BlogBooster-The most productive way for mobile blogging. BlogBooster is a multi-service blog editor for iPhone, Android, WebOs and your desktop

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar