måndag 18 juni 2012

Glogster

Till höstdagarna ska vi i vår kommun ha lärorIKT (fyndigt namn!). En dag där alla pedagoger i kommunen har möjlighet att få lyssna på olika pedagoger som arbetar med IKT i undervisningen på olika sätt.
Jag ska vara med och prata om hur jag använder IKT i matteundervisning. Ska bli jättekul. Tänkte lägga in lite om det flippade klassrummet också :)
Iallafall, jag läste igenom programmet och stötte då på Glogster. Har inte hört det innan och var naturligtvis tvungen att googla :) Det visade sig att det var ett väldigt roligt sätt att göra presentationer. Jag fick naturligtvis ideér i huvudet direkt. Presentationer om arbetsområden, bokrecensioner som eleverna gör själva osv. Jag kastade ihop en snabb presentation om mitt tänkta arbetsområde Sverigeresan som jag tänkte sjösätta till hösten


Vad tror ni? Visst sätter tankarna igång? :)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar