måndag 11 juni 2012

Snart är det slut..

Imorgon är det dags för skolavslutning. Jag har sett fram emot det ett tag. Det är alltid mysigt med avslutningen. Vi börjar med en flaggparad och sedan är det sång och uppträdanden på gården. Våra nior sparkas ut genom blomsterbågen, det är nog en av de finaste traditionerna. På höstterminen blir 6-åringarna insparkade genom bågen, får en ros och varsin kåsa som de sedan dricker med ur kunskapens källa :) Vi har en pump på gården, vi heter ju Brunn. I nian är det sedan dags att sparkas ut och alla äldrelärare ger blommor och önskar dem lycka till. Väldigt fint!
Det har varit ett tufft år på många sätt. Vårt tålamod och kunskap har fått ställas på prov. Jag är inte helt nöjd med året, känner att jag hade kunnat prestera bättre. Kanske är det därför jag ser fram emot nästa läsår, jag vet att jag kan bättre.
Men nu ser vi bara fram emot Den blomstertid nu kommer, finklädda barn och tårtkalas!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar