måndag 4 juni 2012

SCB undersökning

Idag fick jag en undersökning från SCB i brevlådan. De har fått uppdrag från Skolverket att undersöka hur lärares arbetstider ser ut. Det är 8000 lärare med och de har fått olika dagar att skriva i om. Jag har fått måndag den 4/6. Det känns lite trist för det är ju verkligen inte en "normal" arbetsdag. Det är dagen innan skolavslutningen och vi har schemabrytande verksamhet, men visst det är ju som det är. Jag får bara hoppas att de har lagt ut det över flera månader. Om man bara väljer tider kring sommarlovet och liknande så känns inte bilden särskilt rättvis.
Man ska fylla i ett schema med 10-minuters intervaller. Hela dygnet, alltså även när jag sover, är hemma osv.
Ska bli spännande att se vad de får fram av detta. Känns som en självklarhet att vara med iallafall för det kommer ju att ge någonting i slutändan. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar