torsdag 14 juni 2012

Snart lov



Snart så är det lov, en arbetsdag kvar. Imorgon ska vi titta både framåt och bakåt. Vi ska utvärdera i vårt lilla arbetslag och träffa rektorn med nya arbetslaget. Det kommer bli en bra dag tror jag.
Idag på kvällen har jag skrivit klart alla omdömen, väldigt skönt! Det är alltid en tyngd från axlarna som lättar när det är klart. Kanske att det känns lite lättare nästa läsår när jag tänker att jag ska jobba mer med förmågor och mål hela tiden. Det kanske känns tydligare då.

Om några dagar är det dags för mig att skriva i Lärartycket . En blogg där fler än 100 lärare skriver om sin bild av skolan. Den framställs mestadels väldigt positivt och det är klart att det behövs. Medias bild av svensk skola speglar ofta en negativ bild. Detta blir en motvikt. Bra så! Men jag kan ändå inte låta bli att även hålla med många av de som skriver på Lärarmyteriet. Det är tufft att arbeta i skolan.
Jag tycker och tror att vi på vår skola ändå har det förhållandevis bra. Självklart vill jag ha upp min lön, men den verkar ändå ligga i mitten av vad många har. Vi får oftast mer resurser när vi hojtar om det. Vi har en rektor som lyssnar på oss och tar till sig. Vi har en helt ok arbetssituation, om man jämför med många andra som vittnar om helt andra förhållanden, så verkar vi till och med ha en mycket bra arbetssituation.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar